خزر ها :
بخش اعظم این نوشته برداشت از کتابیست که نگارش آن به بهای جان نویسنده و همسرش تمام شد و جسد او و همسرش را مسموم یافتند !(البته گفتند که خودکشی کرده اند !!!)
کشور خزران روی خط طبیعی پیشروی اعراب قرار گرفته بود در صورت عبور از این راه سرزمین های شرق اروپا برایشان باز بود ولی در اینجا مسلمین به قدرت نظامی عظیمی برخوردند که مانع پیشروی و ادامه تصرف آنها در این جهت گردید . جنگ اعراب و خزرها نزدیک به 100 سال به طول انجامید .ردیدی نیست که در صورت نبود خزرها در شمال قفقاز ،بیزانس این دژ تمدن اروپایی توسط مسلمین دور زده می شد وتاریخ مسیحیت واسلام با آنچه ما اکنون میشناسیم بسیار تفاوت داشت. آرتور کسلر –قبیله سیزدهم- ص 18
دایره المعارف یهود مینویسد :این دولت راههای مهم تجاری ولگا را در کنترل گرفت و بمثابه دولتی حایل میان اسلام پرتکاپو و مردم اسلاوی که امروز روس خوانده می شوند نقشی حساس در تاریخ مسیحیت در شرق اروپا ایفا کرد. 3ibid, vol. 8, pp. 667.
معنای ساده این سخن اینست که اگر دولت یهودی خزر نبود مردم روسیه و شرق اروپا مانند مردم سوریه و مصر و عراق ایران مسلمان بودند .
آرتامونوف می نویسد : این حمله خزران به عربها بود که کمک کرد تا بیزانس بتواند درمقابل اعراب مقاومت کند.
یهودیان خزر :
خزران قومی ترک نژاد و ترک زبان اند و در شمال شرقی دریای سیاه و شمال غربی دریای مازندران حکومت مستقلی داشتند و در سال 740 میلادی رسما حاکم و بزرگانش دین رسمی حکومت را دینیهود قرار دادند ...
« حالت عمومی خزرها را ارامنه و گرجی ها و عرب ها مردانی وحشی و خون آشام توصیف می کنند و واقعه نگاری گرجی آنها را یاجوج و ماجوج خوانده است .» همان ص 23
« مدارک تاریخی و جامعه شناسی نشان می دهد که اکثریت قاطع جمعیت یهودی شرق اروپا از یهودیان خزری تشکیل شده بود و... بنابراین یهودیان جهان امروز حاصل جمع اکثریتی بزرگ از یهودیان خزری است به علاوه جمعی کوچک از یهودیان چند رگه اصیل »همان ص 8
برخی محققین نام خزر را در اصل قچر از ریشه ترکی قچمک (کوچ روی ) می دانند.ibid, p. 944.
و اگر حروف خ و ز را در این نام ناشی از تلفظ عبری بدانیم تلفظ ترکی آن همان قچر یا قجر است .
بدینسان این فرضیه را قابل طرح می دانیم که خزران اسلاف ایل قجرند که پس از مهاجرت به ایران به قاجار شهرت یافتند.
به نوشته سعید نفیسی در منابع تاریخ ایرانی تنها از اواسط سده دهم هجریست که به نام قاجار یا قجر بر میخوریم.
باورهای مذهبی خزران:
ابن فضلان در 21 جون 921 از بغداد حرکت و مشاهدات خود را ثبت کرده است. او به شامانیزم در بین خزران اشاره می کند و توضیح میدهد «در بین باشقیردها به درخت نیایش می کنند توسط مترجم از یک نفر پرسیدم که چرا به درخت پرستش می کنند. آن شخص جواب می دهد که از آن آفریده شده ام و به غیر او خدا نمیشناسم... در میان ایشان کسانی هستند که به وجود دوازده خدا معتقدند:
خدای زمستان، خدای تابستان، خدای باد، خدای درخت، خدای مردم، خدای چهارپایان، خدای آب، خدای باران، خدای شب، خدای روز، خدای مرگ، خدای زمین. خدایی که در آسمان است بزرگترین آنها میباشد و درعین حال با سایر خدایان متفق است و هریک از آنها از کار شریک خود رضایت دارد. تعالی الله بما یقول الظالمون علواً کبیراً. گروهی از ایشان را دیدم مار می پرستیدند، طایفه دیگر آنها ماهی و جمعی هم کراکی (بلدرچین) را پرستش می نمودند... اینها به خدا ایمان ندارند فقط بزرگان خود را ارباب می خوانند. وقتی یکی از ایشان بخواهد با رئیس خود در کاری مشورت کند می گوید ای خدا (یارب) در فلان کار چه کنم... همچنین زن هیچ چیز از بدن خود را از هیچ کسی نمی پوشاند... این مردم طهارت نمی گیرند، غسل جنابت و شست و شو نمی کنند . آرتور کسلر.قبیله سیزدهم ص 43-40.
مطالب مرتبط:
فراماسونری (1) ،فراماسونری (2) ، فراماسونری (3) ، فراماسونری (4)
جشن پوریم ( ایرانی کشی ) purim
افسانه بنی قریظه داستانی جعلی بر اساس افسانه یهودی ماسادا !
آیا یهودیان در بابل اسیر بودند ؟!
منشور حقوق بشر یا پروپاگاند ( تبلیغ ) سیاسی ؟!
دولت پنهان یهود در ایرانِ عصر ساسانی
شهاب